Életmód program
  Linkek / Letöltés
  Kérdezz - felelek
 
 
 
 
 
 
 
 
2017. november 24. Péntek  ·  Eddigi látogatók: 56,445  ·  Online: 18
Táplálkozz egészségesen!
Néhány jó tanács  
Regisztrálj!
Általános regisztráció vagy jelentkezés az
"Új szokások kialakítása" programra.
Bejelentkezés
Felhasználónév
Jelszó
Hírlevél feliratkozás
 
Fórum
Kérlek tekintsd meg a fórumot, amennyiben szeretnél hozzászólni jelentkezz be vagy regisztrálj!

Keresés
Táplálkozz egészségesen!  
     
 

 

Az étkezés legyen egy örömforrás!

 

Az egészséges, ideális testsúly elérése, egyet jelent az egészséges táplálkozással.

 

 

 

Miért nem szabad fogyókúrázni?

A középkorú nők két harmada próbálkozott már fogyókúrával sikertelenül. A fogyókúrázók mindössze 10%-a képes csak a diétával elért testsúlyt tartósan megőrizni. Sőt az esetek többségében nemcsak a leadott kilókat szedik vissza, hanem még többet is.

Ezt a "jelenséget" úgy hívják, hogy jojó-effektus!


Tudod, mi az ?

Ahhoz, hogy megértsd, mi a jojó-effektus, először tisztáznunk kell az alapanyagcsere fogalmát. Az alapanyagcsere az az energiamennyiség, amit testünk ahhoz használ fel, hogy napi életfunkcióinkat ellássa. Ez persze mindenkinél más és más, és függ a kortól, nemtől, sovány súlytól, és a napi mozgás mennyiségétől is.
 

A diéták általában az alapanyagcserét hivatottak megváltoztatni, ám mivel ez egy igen érzékeny mechanizmus, sokszor nem úgy sül el a dolog, ahogy vártuk.

 

Villámfogyókúrák esetében például igen gyakran fordul elő jojó-effektus, ami annyit jelent, hogy a fogyókúra után a testsúly alacsony energia felvétel mellett is hamar visszaépül. Ennek oka, hogy a szervezet a fogyókúra miatt drasztikusan csökkentette az alapanyagcsere működését.

 

A helytelen fogyókúra következtében a diéta és az elhízás szakaszai egymást követve többször is ismétlődhetnek, és ez a folyamat végül összességében elhízáshoz vezethet.

 

 

Hogyan kerülheted el a jojó-effektust?
Egyél naponta többször! Ideális esetben 5 alkalommal, kisebb adagokat.
Naponta igyál meg, legalább 2-3 liter vizet. A bőséges vízfogyasztás nem csak tested normális működéséhez fontos, hanem a fertőzésektől is megóv (mivel folyamatosan „átmossa" a szervezetedet), és nem utolsó sorban telítettség érzetet is ad.


A túl sok tiltásnak megszegés a vége! Ne vonj meg magadtól túl sok dolgot!

Inkább törekedj a tartós változtatásokra, melyekkel az életmódodat formálhatod át. Például csokoládé helyett egyél  aszalt gyümölcsöket, és zsír vagy olaj helyett mindig inkább oliva olajat használj.


Még egy jó tanács a táplálkozáshoz:

az étrended folyamatos szigorú ellenőrzése helyett inkább mozogj, sportolj többet! Így ha néhanapján picit többet is eszel a kelleténél, legalább nem kell lelkiismeret furdalást érezned  miatta.


Összefoglalva:

 

mindig annyi tápanyagot, vagyis kalóriát vigyél be a szervezetedbe, ami fedezi a napi alapanyagcserédhez szükséges energiát.

 

Tudod most már, miért van a fogyókúra szó után egy kérdőjel a címsorban?

 

 

Szerinted a "program" amit ajánlok Neked a súlycsökkentésedhez, eredményes lehet?

Ha azt gondolod, igen, kérem regisztrálj a "programra" és segítek!

 
  4brainz - webdesign & development | weboldalsablonok.hu 2010 © mindenamifogyokura.hu · Minden jog fenntartva.